14 April 2009

Project on Writer Opportunity (O1)

It's been my dream for many years writing for a publication, but when you are nobody who's willing to talk to you? As a result, that chance never came. I ain't that kind of person who gives up easily so I made some contacts again the past few days.

The newspapers that I tried to connect with include: am730, Metro, HKHeadLine, and HKET. I'll keep track of this project progress, and see if it will ever produce any deliverable by when.

The first touchpoint date (O1) is 13 April 2009, and the next touchpoint date (O2) will be 22 April 2009. Below is the "sales" letter I sent via email and fax.

親愛的編輯先生

尋找合作機會

早在兩、三年前,我曾經聯繫過貴報希望有機會將我在體驗管理的心得與讀者分享。但一直以來,這個希望從來就只會帶給我失望。說實在的,我清楚明白這個行業的遊戲規則。我並沒有任何背景,在傳媒界中更沒有任何脈絡,但在過去這麽多年我一直沒有放棄過。如果我就這樣放棄,我不知道還會有什麽人會像我固執地不斷堅持?

香港是一個不尊重學術的社會。但沒有理論的支持,哪來執行上的方向?常言道,理論主導實踐,實踐優化理論。光靠光說,這是不行的。國内同胞對書本知識的追求,是我們這群孤芳自賞的香港人要傚法的。如果我們仍然以爲自己不需靠實用的知識就能自我增值,我恐怕不久將來我們這班井底之蛙就再沒有任何價值可言。

體驗管理,牽涉的範圍很廣,從修身、齊家、甚至乎治國、平天下也用得上。我相信這些分享能讓讀者從一個新角度,了解如何透過體驗來達到平常心。

雖然我知道這封信很有可能會再次石沉大海,但我仍天真地認爲,還有辦報人有興趣做一些有意義的文章。而我相信,以編輯先生的辦報理念,也會同意這是傳媒一個不能忽略的社會責任。兩年後的今天,我有著同一個希望。若編輯先生對這個題材感興趣,我希望有機會通過貴報與讀者建立一個互動平台。

蔡伯偉
敬上

2009年4月13日

No comments: